Magazinele online câștigă tot mai mult teren pe piața de cumpărături

5 milioane de euro pe zi. Atât au cheltuit românii pentru cumpărăturile pe Internet în 2016, conform studiului realizat de GPeC. Această cifră încă nu îți zice nimic? Mai încercăm.

30%. Aceasta reprezintă creșterea industriei locale de e-commerce în 2016 comparativ cu anul 2015. Cele peste 5.000 de magazine online au raportat pentru anul trecut venituri de 1,8 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere spectaculoasă și o veste foarte bună pentru toți antreprenorii online.

Din 19,4 milioane de români, circa 11,2 milioane sunt conectați la internet, iar în medie, un roman face 8,4 cumpărături online, față de 8 cumpărături, câte făcea în 2015. Cheltuiala medie per tranzacție este de 50 euro, însă există industrii care încasează mai mult per cumpărătură. De exemplu, magazinele care vând electronice și electrocasnice au avut o medie de 600 lei per tranzacție. Topul cumpărăturilor pe internet este condus de piața de electrocasnice, în timp ce locul al doilea îi revine industriei de fashion, incluzând haine și cosmetice. Magazinele de mobile și decorațiuni au avut vânzări care le-au situat pe locul trei în top, urmate de cele care comercializează articole pentru copii.

Website-urile românești care au înțeles rapid importanța unui design mobile-friendly au avut mai mult de câștigat în 2016, întrucât peste jumătate din vizitele realizate pe site-urile magazinelor online au fost făcute de pe mobil. Dacă în 2015, ponderea comenzilor online plasate de pe device-urile mobile se situa între 25-30%, în 2016 procentele au crescut la 35-40%, semn că românii devin tot mai încrezători în a-și utiliza telefoanele inteligente pentru achizițiile pe internet.

Uitându-ne la cifrele din infograficul realizat de GPeC (vezi mai jos), concluzia pe care trebuie să o facem este destul de clară. Acum, mai mult decât oricând, e momentul să îți reconstruiești magazinul online astfel încât să asiguri o experiență plăcută pentru fiecare client. În 2017, industria se va concentra pe nevoile clientului și pe oferirea unor servicii de vânzare online cât mai calitative. Ca afacerea ta să fie competitivă printre toate celelalte platforme de e-commerce, ai nevoie de un design mobile-responsive, de un template intuitiv și user friendly, de un soft securizat și foarte bine programat. Despre toate acestea am scris și noi anul trecut aici și aici.

În 2017, propune-ți să vinzi mai mult, să îți crești profiturile și să ridici gradul de satisfacție a clienților tăi în urma procesului de cumpărare. Încă ai același website ca în 2010? Vino la noi să ți-l actualizăm conform ultimelor trenduri și standarde ale internetului. Ai văzut care sunt datele, ar fi păcat să pierzi oportunitatea pe care o crează piața de e-commerce. Echipa Webgrade are nu doar experiență în realizarea magazinelor online, ci și un grad mare de profesionalism și o doză bună de inspirație, astfel încât website-ul tău să fie unic. Formularul nostru de contact te așteaptă să îl completezi.

 

cumparaturi facute la magazinele online

Sursa: GPeC

 

#WEBTRENDS este spațiul nostru de training. Ne lăudăm cu idei noi și originale, folosim ultimele tehnologii în materie de programare și reușim să facem aceste lucruri pentru că suntem mereu ochi și urechi la noutățile din domeniu. Analizăm trend cu trend și decidem împreună ce lucruri ar trebui să fie urgent adoptate și pe care ar fi mai bine să le ocolim.

Share: Facebook, Twitter, Google Plus