Cum creezi un magazin online care să și vândă

#UPGRADEPROMOTION este ceea ce numim noi ”sarea în bucate”.  Pentru că muncim mult pentru fiecare proiect și dăm tot ce avem mai bun din agenție (adică experiența și creativitatea noastră), tehnicile de promovare în online au devenit pentru noi tușa finală pe care trebuie să o dăm fiecărui website. Căci fără promovare, oricât de bine ar fi realizat site-ul, ar risca să rămână doar într-o pagină uitată de Google.

 

Comerțul online pare să câștige din ce în ce mai mult teren chiar și pe piața din România. Nu o zicem noi, o spun statisticile, care arată că unul din trei români a făcut anul trecut cel puțin o dată cumpărături online (conform Meet Magento România). Mai mult decât atât, Google ne zice că țara noastră ar avea printre cei mai mulți utilizatori din Europa care își fac cumpărăturile de pe telefonul mobil. Într-un asemenea context, să deschizi un magazin online ar părea o investiție sigură. Ei bine, aproape sigură, pentru că există totuși câteva lucruri la care merită să fii atent.

 

Oferă-i utilizatorului o experiență de shopping ca la carte

Construiește magazinul tău online la fel de atent așa cum ai organiza produsele pe rafturile unui magazin offline.  Când un client ”aterizează” pe website-ul tău, trebuie să îi oferi aceeași grijă și atenție pe care ar primi-o dacă ar intra într-un butic din mall. Chiar dacă ai produse la cele mai bune prețuri și îi oferi cea mai comodă formă de shopping, dacă utilizatorul nu se simte confortabil cu experiența pe care i-o oferă site-ul tău, nu va cumpăra nimic de la tine. Nu înseamnă neapărat că produsele sunt proaste sau scumpe, ci că website-ul tău are câteva lacune care îl împiedică pe utilizator să se conecteze cu brandul tău.

Aici intră în schemă design-ul. Este necesar ca website-ul tău să fie cât mai intuitiv și user friendly: să îți dai seama rapid cum poți căuta lucrurile care te interesează, să poți filtra rezultatele în funcție de nevoile tale, să poți edita ușor comanda și să navighezi simplu pe toate paginile și în toate categoriile. Design-ul unui website trebuie să creeze o atmosferă care să surprindă vizitatorul cu vizualuri puternice, imagini și informații atrăgătoare, care să îl facă să își dorească să devină parte a comunității tale de clienți. Vezi în articolul nostru despre ilustratii versus fotografie în webdesign de ce este important să investești în imagini bine realizate pentru a convinge un client să îți cumpere produsul. Ține minte că, în ultimii ani, trendurile de consum au devenit mai mult orientate spre beneficiile emoționale pe care le oferă un brand decât cele funcționale.

 

Investește în softuri sigure și foarte bine programate

Orice afacere care se bazează pe tranzacții comerciale la distanță trebuie să inspire în primul rând încredere printr-o funcționalitate perfectă. Dacă website-ul tău încă are probleme la filtrarea corectă a produselor, nu-l lansa în online! Dacă website-ul tău nu actualizează corect datele din coșul de cumpărături, nu-l lansa în online! Dacă website-ul tău are bug-uri la plata produselor din coș, nu îl lansa în online! Pe scurt: nu lansa magazinul online dacă nu ai rezolvat absolut toate problemele și nu te-ai asigurat că procesul de achiziție este cât se poate de lin. Orice situație care crează disconfort pentru clienții tăi reprezintă un pas către eșecul afacerii tale online. O super-mega atenție la tot ce ține de securitatea informațiilor și a tranzacțiilor financiare. Investește într-un server protejat și un sistem care să nu permită parole de tipul ”123456”.

 

Ce faci offline este la fel de important ca și online

Indiferent de cât de bine arată și funcționează magazinul tău online, dacă nu livrezi produsele la timp, poți să uiți de orice sfat. Cu alte cuvinte, ca afacerea ta online să funcționeze cu succes, trebuie îi oferi clientului servicii de calitate și atunci când nu mai este la calculator. Elaborează un proces prin care să te asiguri că nicio întrebare nu rămâne fără răspuns și că toate interacțiunile pe care un client le are cu afacerea ta, fie online sau offline, sunt cele mai plăcute.

 

Realitatea este că un magazin online nu se poate construi în câteva ore sau zile. Dacă te grăbești prea mult, s-ar putea să pierzi din vedere multe aspecte fără de care ți-ar fi foarte greu să stabilești acea relație de încredere de care are nevoie un client. La Webgrade, investim multă atenție atât la partea de design, cât și la partea de development, pentru că ne dorim ca fiecare vizitator să aibă o experiență unică pe fiecare dintre website-urile pe care le creăm.

 

 

Share: Facebook, Twitter, Google Plus