Despre bounce rate și cum să facem să nu ne mai îngrijoreze

#WEBDEX este enciclopedia pe care vrem să o scriem pentru clienții noștri. Știm că internetul nu este o treabă ușoară pentru toată lumea, iar crearea unui website poate deveni foarte derutantă atunci când nu înțelegi ”cu ce se mănâncă”. De aceea în această secțiune încercăm să traducem termenii pe care îi folosim la Webgrade în fiecare zi într-un limbaj înțeles și de cei mai ”atehnici” dintre noi.

 

Rata de bounce este un termen pe cât de simpatic, pe atât de stresant pentru mulți deținători de site-uri. Dacă vrei să urmărești cât de bine funcționează website-ul tău, ”bounce rate” sau rata de respingere este primul indicator la care poți să te uiți.

Bounce rate = procentul de vizitatori care părăsesc website-ul după vizualizarea unei singure pagini de website.

Cei care se pot lăuda că dețin măcar câteva cunoștințe despre online și Analytics, vor zice că o rată de bounce mare este semnul unei pagini irelevante pentru vizitator, sau cel puțin așa zice Google. Înseamnă că vizitatorul a intrat, a zăbovit un pic și a șters-o rapid de pe website-ul tău. Acum, treaba cu bounce rate este cam relativă. Să zicem că unul dintre clienții tăi caută numărul tău de telefon pe Google. Dă un search, îi apare pagina ta de contact, intră, stă 10 secunde să îți formeze numărul și închide. Bounce! Este rău? Doar nu te-ai aștepta ca omul să stea să numere toți pixelii.

O rată de bounce înaltă nu este neapărat o tragedie.

Trebuie să învățăm cu toții să interpretăm datele referitoare la rata de bounce în funcție de context și, mai ales, de pagina site-ului. Într-adevăr, de foarte multe ori o rată de respingere mare indică problemele pe care site-ul tău le are și care îi fac pe vizitatori să nu își dorească să mai navigheze și pe alte pagini. În majoritatea cazurilor, problemele țin de design-ul învechit, care nu se adaptează tututor tipurilor de ecrane, de durata mare de încărcare a site-ului, care enervează userul, de informațiile depășite sau irelevante pe care pagina le afișează, de cuvintele cheie care au făcut ca vizitatorii care căutau date despre cele mai noi destinații de vacanță să ajungă pe site-ul tău de contabilitate.

În alte cazuri, însă, rata de bounce s-ar putea să nu fie relevantă dacă durata sesiunii (sau perioada în care userul a stat pe website-ul tău) este de câteva minute. În cazurile blogurilor sau ale platformelor care oferă informații sub formă de articole, o rată de bounce înaltă poate fi chiar ignorată, dacă vizitatorul a căutat o anumită informație pe Google, a găsit articolul tău, l-a citit și apoi a plecat pentru că a aflat deja ceea ce căuta. Paginile de contact și platformele cu o singură pagină sunt exemplele pentru care rata de bounce este insignifiantă.

Prin urmare, un singur indicator precum rata de bounce nu este destul ca să concluzionezi dacă site-ul tău are succes sau nu. Totul ține de context și de profilul website-ului. Conform datelor furnizate de Google Analytics și de alți analiști de date, un magazin online ar trebui să aibă un bounce rate nu mai mare de 30-40%, în timp ce un landing page poate avea o rată de respingere de până la 90%, iar un site de prezentare – până la 50%.

Dacă și după acest articol încă te mai sperie rata ta de bounce și crezi că unul dintre motive ar fi design-ul site-ului tău, dă-ne un mesaj. Am fi bucuroși să găsim împreună soluții care să transforme platforma ta în una pe care vizitatorii să își dorească să navigheze 🙂

Share: Facebook, Twitter, Google Plus