3 idei de marketing pentru perioada de Crăciun și 3 lucruri de evitat

Sunt mai puțin de 2 săptămâni până la Crăciun și campania ta de sărbători, pe care te gândeai ca o vei lansa la începutul lunii, nu e pe nicăieri. Nu te panica. În o lume ideală, cu toții am fi fost pregătiți de perioada sărbătorilor încă din noiembrie. Norocul tău e că românii sunt campioni la amânatul cumpărăturilor de Crăciun pe ultima sută de metri, și oricum, există o categorie mare de oameni care preferă să intre în spiritul sărbătorilor mai aproape de data de 25 decembrie. Pentru ei, merită să investești în câteva tactici de marketing de ultim minut. Am selectat pentru tine 3 idei cost-efficient care să te ajute să profiți de nebunia vânzărilor de sărbători.

 

  1. Gift cards – soluția pentru consumatorii care fac cumpărături pe ultima sută de metri

 Cardurile de cumpărături cadou devin super la îndemână în perioada sărbătorilor și reprezintă alegerea potrivită în multe ipostaze. De exemplu, în situația în care ești Secret Santa la birou pentru o persoană pe care nu o cunoști foarte bine, un card cadou de cumpărături de scoate din impas. Crează carduri care să exprime personalitatea brandului tău și care să arate suficient de crăciunește din punct de vedere al design-ului și să poată fi printat de acasă de către oricine nu are chef să aștepte pentru versiunea laminată. Pentru a promova acțiunea, poți adăuga și un mic cadou clienților tăi: la fiecare card cadou cumpărat le dăruiești un alt card de reducere de 10%. Cu un pic de social media și un newsletter arătos, poți transmite mesajul campaniei cât ai zice Moș Crăciun.

 

  1. Mulțumește printr-un mail fiecărui client din acest an pentru că au fost alături de tine

 Să transmiți un e-mail clienților tăi este poate cea mai ieftină metodă de a crește engagement-ul. Perioada sărbătorilor este perfectă pentru a cultiva relațiile călduroase dintre brandul tău și consumatori. Transmite un newsletter de mulțumire fiecărui client care te-a ajutat să faci profit în acest an și oferă-le cu această ocazie și un mic cadou: un voucher de cumpărături sau un cod special de discount. Vei fi extrem de apreciat și vei reuși să atragi atenția asupra afacerii tale într-un mod simplu și ingenios.

 

  1. Crează o campanie de promovare a produselor tale cu ajutorul Facebook Live

Cine zice că trebuie să investești foarte mult în producția campaniei tale de sărbători? Probabil că sediul companiei tale este deja decorat de sărbători, iar dacă nu este, acest lucru poate fi rezolvat în câteva ore. Folosește sediul tău ca background pentru o serie de Facebook Live videos de sărbători. Facebook Live apare acum în news-feed-urile utilizatorilor mai des decât orice alt tip de conținut. Profită de creșterea popularității acestui format și împărtășește fanilor tăi de pe rețelele de socializare niște scene din culisele procesului prin care afacerea ta are grijă de comenzile lor de sărbători. Poți prezenta idei de cadouri, poți explica cum funcționează anumite servicii și poți oferi chiar și coduri de discount speciale pentru cei care te urmăresc pe Facebook. Fără niciun cost, creezi o campanie captivantă și originală.

 

Și pentru că atunci când te grăbești și faci lucrurile pe ultima sută de metri probabilitatea de  face greșeli crește, ne-am gândit și la lucrurile pe care ar fi bine să le eviți ca să nu pici în capcana ofertelor speciale de sărbători.

  1. Nu oferi reduceri pe care nu le-ai calculat înainte. E ușor să stabilești o campanie de reduceri la produsele tale, însă pentru acest lucru ai nevoie de timp pentru analize și calcule referitoare la cum vor afecta reducerile de costuri profitul tău de sărbători. Mizează mai bine pe codurile de discount. Cu siguranță știi la câte procente din profitul total poți renunța ca să mărești numărul comenzilor.
  1. Nu promite livrare rapidă. Asta dacă nu o faci tu personal, desigur. Însă la cum e traficul pe străzi în această perioadă, tot e mai bine să eviți astfel de promisiuni. Firmele de curierat sunt faimoase pentru întârzierile lor inoportune care fac ca lucrurile cumpărate pentru Crăciun să își rateze utilitatea. Alege mai bine ca ofertele tale să se bazeze pe aspecte pe care le poți controla.
  1. Nu lăsa comunicarea online la urmă. Indiferent cât de întârziat ești cu campania ta de sărbători, trebuie să creezi măcar un cover page de Facebook care să îi aducă aminte cumpărătorului de spiritul sărbătorilor. Foarte multe companii cred că în decembrie consumatorii petrec mai mult timp offline căutând cadouri decât pe rețelele de socializare. Greșit! Foarte mulți consumatori își găsesc inspirația de cadouri pe Facebook, Pinterest sau Instagram, așa că nu mai amâna și postează bannerul ăla de Crăciun chiar astăzi.

 

Dacă și tu ești pe ultima sută de metri și nevoie de ajutor în realizarea campaniilor tale de sărbători, dă-ne un mesaj. Poate reușim să te ajutăm și să creăm împreună ceva care să îți ajute afacerea în această perioadă.

#UPGRADEPROMOTION este ceea ce numim noi ”sarea în bucate”.  Pentru că muncim mult pentru fiecare proiect și dăm ce avem mai bun din agenție (adică experiența și creativitatea noastră), strategiile de promovare în online au devenit pentru noi tușa finală pe care trebuie să o dăm fiecărui website. Căci fără promovare, oricât de bine ar fi realizat site-ul, ar risca să rămână doar într-o pagină uitată de Google.

 

Share: Facebook, Twitter, Google Plus