Ilustrație vs fotografie. Cine câștigă pe partea de web design

#WEBTRENDS este spațiul nostru de training. Ne lăudăm cu idei noi și originale, folosim ultimele tehnologii în materie de programare și reușim să facem aceste lucruri pentru că suntem mereu ochi și urechi la noutățile din domeniu. Analizăm trend cu trend și decidem împreună ce lucruri ar trebui să fie urgent adoptate și pe care ar fi mai bine să le ocolim.

 

Ei bine, răspunsul la întrebarea din titlu ar trebui să fie simplu: clientul. Însă alegerea între a folosi fotografie sau ilustrație în design-ul unui website nou este un pic mai complicată.  Decizia trebuie să se ia în funcție de câteva aspecte: profilul companiei sau al brandului, publicul targetat și stilul care caracterizează comunicarea dintre cele două părți.­­

În ultimii ani, ilustrațiile au câștigat foarte mult teren online, le vezi peste tot, au devenit o formă versatilă și creativă de a crea template-uri noi. Există o grămadă de stiluri grafice, pe gustul fiecăruia, iar un design bazat pe ilustrație crează senzația unui template realizat ”la comandă”, special pentru proiectul respectiv (chiar dacă nu este). Dar este ăsta sfârșitul fotografiei? Nicidecum.

Există diferite categorii de webdesigneri, fiecare dintre ei cu propriile specialități sau preferințe în materie de design. Noi, cei de la Webgrade, încercăm să folosim cele două tipuri de imagini în funcție de preferințele clientului nostru. Însă oare facem bine?

 

Fotografia

Știm: o fotografie vorbește cât o mie de cuvinte.  Fotografiile sunt ideale pentru website-urile care promovează produse tangibile sau servicii pe care oamenii le pot identifica ușor. Este mult mai important pentru un cumpărător să vadă croiala unei cămăși și cum stă pe un manechin decât schița de designer. Fotografia dă utilizatorului o senzație a realității și atunci cumpărătorul poate să decidă rapid dacă este sau nu interesat de produs. În alte contexte, imaginea fotografică crează o atmosferă faină, care surprinde utilizatorul și îl face să dea scroll sau click în continuare.

Când nu funcționează: dacă website-ul trebuie să prezinte o idee sau un concept, în loc de un serviciu sau un obiect tangibil, s-ar putea ca fotografia să nu transmită imaginea clară a mesajului tău. În astfel de cazuri, o ilustrație personalizată ar putea fi mai eficientă, ajutându-te să creezi un limbaj specific proiectului tău.

Web design fotografie
Sursa: maisonchouchou.com – client Webgrade, servicii de programare web

 

Ilustrația

De la desene și schițe, la fonturi scrise de mână, la elemente grafice, opțiunile pe care ți le oferă ilustratorii sunt nemărginite.  Dacă vrei ca website-ul tău să aibă o personalitate complet unică și să creeze impresii memorabile pentru utilizatorii lui, ilustrația este o variantă perfectă. Stimulează creativitatea vizitatorului și îl conectează cu brandul sau compania ta într-un mod mult mai personalizat. De exemplu, website-urile pentru copii sunt mult mai atractive dacă au personaje desenate sau imagini grafice neobișnuite pentru că le stârnește imaginația. Iar dacă adaugi și un pic de animație, ai găsit cârligul perfect pentru a ține vizitatorul interesat pentru mai mult de câteva minute.

Când nu funcționează: din păcate, ilustrația nu funcționează pentru website-urile companiilor din industrii care au o imagine bazată pe profesionalism și încredere, întrucât nu poate transmite mesaje foarte-foarte clare. Nu te aștepta să vezi un website bazat pe ilustrație pentru o casă de avocatură.  De asemenea, site-urile destinate promovării unor produse tangibile, precum haine sau alte accesorii, sunt mult mai atractive dacă au multe fotografii. Iar site-urile restaurantelor… să zicem că una e să vezi desenul unui burger și alta e să îl vezi în forma lui reală 🙂 

 

Ilustrație + fotografie

Când știi cum să îmbini cele două tipuri de imagini în web design, ei bine – ”it’s a match made in heaven”.  Mixul dintre ilustrație și fotografie devine distractiv pentru utilizator și poate fi folosit mai ales atunci când vrei să descrii un proces pas cu pas sau pur și simplu să alternezi realitatea cu imaginația vizitatorului. Însă e bine de ținut minte că întotdeauna trebuie să existe o balanță între cele două, astfel încât website-ul tău să nu devină o ”șaorma cu de toate” și să poată să transmită mesajele de care ai tu nevoie cât mai bine și mai clar.

Aici, la Webgrade, încercăm să găsim varianta cea mai bună pentru fiecare client în funcție de profilul afacerii sale. Și pentru că încă nu există butonul ”make design”, încercăm să venim cu cele mai faine idei de template-uri, originale pentru fiecare proiect în parte, fie că e vorba de a lucra cu fotografie, ilustrație sau cu­­ mixul dintre cele două.

Share: Facebook, Twitter, Google Plus