6 întrebări cu care să îți construiești conținutul pe social media

Când Facebook a devenit cea mai accesibilă platformă de informare și promovare, Instagramul – cel mai bun loc pentru visual storytelling,  iar LinkedIn-ul – cea mai utilizată platformă de networking B2B, e clar că social media a devenit spațiul unde fiecare afacere își poate găsi locul. În 2016, statisticile spun ca 90% dintre specialiștii în marketing s-au convins deja de nevoia de a dezvolta comunicarea companiilor lor prin rețelele de socializare.

Gestionarea prezenței online a unei afaceri trebuie să fie considerată o responsabilitate la fel de serioasă precum orice altă tactică de marketing. De aceea, conținutul pe care îl promovezi pe social media trebuie să fie și el parte dintr-o strategie gândită pe termen lung. Astfel, ceea ce postezi pe rețelele de socializare din partea companiei tale va reuși nu doar să crească engagement-ul, ci și să te ajute și la crearea personalității afacerii tale pe internet. Având o strategie de conținut, te poți asigura că toate tacticile tale de marketing, inclusiv cele legate de social media, urmează aceleași valori, creează o imagine consistentă pentru afacerea ta și ajută la realizarea obiectivelor de business.

Ca să fii sigur că eforturile tale offline și online urmează același fir roșu, trebuie să planifici conținutul pe care îl postezi pe social media din timp. Iar ca timpul petrecut pe rețelele de socializare să nu fie unul pierdut, urmărește aceste șase întrebări care te-ar putea ajuta să înțelegi care tipuri de conținut ar funcționa cel mai bine pentru afacerea ta în mediul online.

 

  • De ce ar trebui să îți citească cineva postarea de pe Facebook?

Există peste 50 milioane de pagini de business pe Facebook și în fiecare lună peste 2.5 miliarde de comentarii sunt postate pe aceste pagini. Înainte să te apuci să scrii următorul post pe Facebook, gândește-te de ce este importantă informația pe care o împărtășești. Stabilește care sunt lucrurile care vor captura atenția publicului online și găsește acele elemente care te pot scoate în evidență printre multitudinea de informații pe care le găsește un om în news feed-ul lui.

 

  • Care sunt obiectivele tale?

Când creezi conținut pentru social media, trebuie să știi mereu care este obiectivul tău: să atragi like-uri, să prezinți un nou produs, să câștigi clienți. Social media nu este un alt canal pe care este musai să îl folosești. Investițiile tale în comunicarea pe rețelele de socializare trebuie să urmărească niște obiective clare de marketing. Doar așa vei putea să îți dai seama ulterior dacă munca ta pe social media a dat roade sau nu.

 

  • Cine este publicul tău țintă?

Cu cât îți cunoști mai bine audiența, cu atât mai bine vei ști să construiești mesaje relevante și importante pentru consumatorii tăi. Principiul se aplică și la comunicarea online. Trebuie să analizezi care sunt interesele potențialilor tăi clienți, ce informații îi captivează, ca să poți să le oferi exact ceea ce își doresc și îi interesează.

 

  • Ce aduci în plus pentru publicul tău?

Frumusețea rețelelor de socializare este că le oferă consumatorilor un spațiu în care și ei pot transmite mesaje brandurilor și companiilor. Ca să obții acest nivel de engagement, trebuie să te asiguri că informațiile pe care le postezi pe pagina afacerii tale sunt de folos și relevante pentru consumatori. Afacerea ta trebuie să fie un furnizor de informații de calitate, iar clienții tăi trebuie să se simtă apreciați și respectați. Iar în social media, poți face asta prin postările și conținutul pe care îl oferi.

 

  • Ce tipuri de conținut funcționează mai bine pentru fiecare rețea?

O greșeală pe care o fac mulți deținători de pagini pe rețelele de socializare este că nu analizează înainte ce format de postări este cel mai potrivit pentru fiecare platformă. Facebook, LinkedIn sau Instagram se adresează unor categorii diferite de consumatori, de aceea este important să oferi fiecărui public tipul de conținut la care se așteaptă.

 

  • Care sunt trendurile în social media în acest moment?

Online-ul se dezvoltă cu viteze cosmice, iar afacerea ta trebuie să țină pasul ca să rămână relevantă pentru consumatori. De aceea, și comunicarea ta online trebuie să se adapteze curentelor și trendurilor din fiecare perioadă. În 2016, conținutul video a reușit să ajungă la putere, pentru că utilizatorii s-au săturat de modurile clasice și depășite de prezentare a informației. Analizând și urmând trendurile, te poți asigura că afacerea ta este conectată mereu la ce își dorește publicul țintă.

 

Noi suntem aici să te ajutăm să îți îmbunătățești prezența pe rețelele de socializare. Dacă ai nevoie de ajutor în a-ți contura strategia de conținut pentru social media, scrie-ne și te vom contacta în cel mai scurt timp.

#UPGRADEPROMOTION este ceea ce numim noi ”sarea în bucate”.  Pentru că muncim mult pentru fiecare proiect și dăm ce avem mai bun din agenție (adică experiența și creativitatea noastră), strategiile de promovare în online au devenit pentru noi tușa finală pe care trebuie să o dăm fiecărui website. Căci fără promovare, oricât de bine ar fi realizat site-ul, ar risca să rămână doar într-o pagină uitată de Google.

 

 

Share: Facebook, Twitter, Google Plus