Lucruri la care să te gândești înainte de redesign-ul site-ului tău

 

Să refaci design-ul unui website este la fel ca redecorarea unui apartament. Te gândești că te-ai săturat de cum arată, știi că amenajarea lui este deja demodată și nici nu îți mai servește scopului actual. A fost un website bun la vremea lui, ți-a adus vizitatori destui și a reușit să te poziționeze pe prima pagină de pe Google. Însă timpurile s-au schimbat și vizitatorii au devenit mai pretențioși. Cum te apuci de redesign? De unde pornești? Ce păstrezi și ce arunci din site-ul tău?

Când te apuci de redesign-ul identității tale online, trebuie să privești lucrurile din două perspective: aspectul creativ al noului website sau noile trenduri de webdesign și perspectiva de business, sau mai exact care este rolul site-ului în afacerea ta. Ca să fii sigur că schimbările pe care le faci îți vor aduce maximul de beneficii pe care le poți lua din online, ai nevoie de un plan. Când un client vine cu un proiect de reconstrucție a design-ului website-ului său, încercăm să trecem prin toate întrebările de mai jos, pentru că ne ajută și pe noi, dar și pe el să înțeleagă care este de fapt versiunea cea mai bună pentru afacerea sa.

 

  • Care este scopul redesign-ului?

Indiferent dacă schimbi complet identitatea site-ului sau doar dai un refresh, este foarte important să stabilești din start care este scopul acestui proiect, sau de ce simți că site-ul tău are nevoie de o modificare. Un bun web designer știe să facă orice website să arate bine, dar mult mai important este să construiești un site care este eficient pentru afacerea pe care o reprezintă și relevant pentru vizitatori. Poate părea redundant să te gândești la lucruri care sunt evidente (hello, am nevoie de un website pentru ca oamenii să mă poată găsi și online), însă privind lucrurile din mai multe perspective s-ar putea să îți dai seama că site-ul tău poate face mult mai multe lucruri pentru afacerea ta. Care este scopul tău de business în acest moment? Să vinzi produse? Să atragi clienți noi? Să oferi doar informație despre compania ta? Dacă formulezi cât mai exact lucrurile pe care vrei să le obții prin site-ul tău, web designer-ul îți poate oferi ceva mult mai bun decât îți imaginai.

 

  • Ce funcționalități sunt absolut necesare, ce a mers și ce nu a mers la site-ul vechi?

Cu siguranță există elemente din website-ul tău care au funcționat, care au atras vizitatori și care au fost foarte apreciate de către clienții tăi: fie că este vorba despre blogul companiei tale, despre studiile de caz pe care le-ai prezentat, review-uri despre produsele pe care le ai în portofoliu etc. Dacă există ceva care a funcționat foarte bine și a fost bine primit de către clienți, pune-l pe lista de păstrat. Redesign-ul unui website poate crea nemulțumiri în rândurile clienților care s-au obișnuit cu vechea identitate și cu modul de utilizare al site-ului, de aceea orice element care aduce aminte de vechiul site îi liniștește pe vizitatori și îi asigură că afacerea ta a rămas la fel.  Datele din Analytics te pot ajuta foarte mult aici. În funcție de timpul petrecut de useri pe fiecare pagină a vechiului tău site, îți poți da seama care sunt lucrurile pe care trebuie să le păstrezi și ce elemente nu au funcționat și nu mai trebuie să ocupe spațiu online degeaba.

 

  • Cine sunt vizitatorii tăi?

Cu cât îți cunoști consumatorii mai bine, cu atât mai bine poți crea ceva care să fie pe interesul lor. Trebuie să înțelegi și ce și-ar dori clienții tăi să facă online, să le oferi acele funcționalități care i-ar prinde captivați de informațiile și serviciile pe care le oferi. Ce vrei să facă userii pe website-ul tău? Ce informații vrei să primească? Care vrei să fie finalitatea acțiunilor unui vizitator pe site-ul tău: să îți scrie un e-mail, să se aboneze la newsletter? Fiecare răspuns te ajută să creezi o platformă mai eficientă și mai relevantă.

 

  • Care sunt aspectele tehnice pe care trebuie să le iei în considerare?

Chiar dacă procesul de design este separat de cel de programare, funcționalitățile site-ului pe care designer-ul trebuie să le pună într-o formă atrăgătoare vor fi fundamentate de către programator. De aceea trebuie să te hotărăști din start care este platforma de management al conținutului pe care o vei folosi, care sunt strategiile de SEO pe care le preferi și ce experiență vrei să îi oferi vizitatorului pe site-ul tău. Vei avea filmulețe? Vei avea infografice interactive? Vei avea animații? Fiecare element de interacțiune cu utilizatorii tăi trebuie stabilit înainte de a începe să desenezi un site nou.

 

Un web designer bun știe să adreseze toate aceste întrebări pentru a schița cea mai bună versiune de website pentru o afacere și pentru clienții ei. La Webgrade, lucrăm cu o echipă de designeri care pe lângă creativitatea și ideile pe care le pun în fiecare proiect, știu să construiască platforme eficiente, care să îmbunătățească performanțele online ale unei afaceri.

#WEBTRENDS este spațiul nostru de training. Ne lăudăm cu idei noi și originale, folosim ultimele tehnologii în materie de programare și reușim să facem aceste lucruri pentru că suntem mereu ochi și urechi la noutățile din domeniu. Analizăm trend cu trend și decidem împreună ce lucruri ar trebui să fie urgent adoptate și pe care ar fi mai bine să le ocolim.

 

Share: Facebook, Twitter, Google Plus