Notificările web: love or hate?

Suntem cu toții familiarizați cu notificările care ne inundă ecranul smartphone-ului de fiecare dată când ne conectăm la internet. Primești un mesaj de la un prieten – telefonul tău te alertează scurt cu un clinchet și o luminiță colorată. S-a actualizat informația de pe o aplicație, mai auzi un clinchet și mai apare o luminiță colorată. De parcă toate aceste push notifications de pe telefoanele smart nu erau destul, iată că și website-urile au prins această tactică. Dar nu trebuie să mizăm pe prejudecăți. Notificările web s-ar putea să fie mai utile pe ecranele desktop-urilor decât credem.

De ce am avea nevoie de notificări web de tip push

Gradul de utilizare a internetului pe telefoanele mobile a crescut într-un ritm alert, și asta și datorită faptului că aplicațiile de mobil au avantajul de a îi ține captivați pe utilizatori foarte simplu prin notificările de tip push. Internetul pe desktop a rămas ușor în umbră, iar utilizatorii care stau la calculatoare sunt bombardați oricum cu informație din toate părțile: Facebook, e-mail, site-uri de știri, bloguri, YouTube etc. Gradul de fixare a atenției asupra unei singure pagini de site este din ce în ce mai redus.

Până acum, relația dintre un magazin online și un potential client era întreținută, în principal, prin newsletterele transmise pe e-mail sau postările de pe rețelele de socializare. Însă având în vedere potopul de e-mailuri primite de către un om în fiecare zi, eficiența acestui canal de relaționare scade tot mai mult. Când vine vorba despre postarea unei noi campanii pe website-ul tău, consumatorul trebuie să fie de fapt prezent pe site ca să poți comunica cu el. Iar pe rețelele de socializare, fluxul de informație este atât de mare încât, de cele mai multe ori, mesajele tale nu sunt nici măcar vizualizate.

Notificările web ne dau șansa să schimbăm acest lucru. Notificările de tip push, activate în browserul calculatorului, îți permit să comunici mereu cu clienții tăi fără ca aceștia să fie neapărat prezenți pe site-ul tău. Desigur, acest serviciu funcționează doar dacă clienții tăi au aprobat primirea notificărilor.

 

notificările web

 

Canalul de notificări web poate fi folosit într-o serie lungă de cazuri. De exemplu, în campaniile care au o perioadă scurtă de desfășurare. Ai o florărie online și oferi reduceri de Valentine’s Day? O notificare scurtă trimisă clienților tăi îți poate crește ritmul vânzărilor. De asemenea, sistemul de notificări web funcționează și atunci când vrei să activezi un grup de clienți potențiali, care nu au mai intrat pe platforma ta de ceva vreme. Notificările push îți oferă un alt mod de a atrage atenția vizitatorilor online. Atunci când sunt utilizate strategic, pot întreține ritmul de vânzări al magazinelor online sau pot motiva consumatorii să reacceseze anumite platforme.

 

Asigură-te că nu transformi ”love”-ul în ”hate”

Problema notificărilor web este aceeași ca și cea a notificărilor primite pe smartphone: ce e prea mult, strică tot. Atunci când folosești sistemul de push notifications, ține minte că s-ar putea ca utilizatorul din lista ta să primească notificări și de la alte 10 site-uri. Stabilește-ți o limită de transmitere a acestor mesaje și asigură-te că nu abuzezi de acest canal. Notificările de tip push nu trebuie lansate în spațiul internetului la fel de des ca postările de pe rețelele de social media, pentru că riști să te trezești rapid cu o dezabonare.

Dacă însă știi cum să integrezi natural acest sistem de notificare în strategia ta de online marketing, lucrurile ar putea să meargă mai bine decât te aștepți. Nu știi cum ai putea să activezi notificările push pe website-ul tău? Nu îți face griji, știm noi. Dă-ne un push și vom găsi soluția pentru tine.

 

#WEBTRENDS este spațiul nostru de training. Ne lăudăm cu idei noi și originale, folosim ultimele tehnologii în materie de programare și reușim să facem aceste lucruri pentru că suntem mereu ochi și urechi la noutățile din domeniu. Analizăm trend cu trend și decidem împreună ce lucruri ar trebui să fie urgent adoptate și pe care ar fi mai bine să le ocolim.

 

Share: Facebook, Twitter, Google Plus