SEO și de ce este încă nevoie de el

#WEBDEX este enciclopedia pe care vrem să o scriem pentru clienții noștri. Știm că internetul nu este o treabă ușoară pentru toată lumea, iar crearea unui website poate deveni foarte derutantă atunci când nu înțelegi ”cu ce se mănâncă”. De aceea în această secțiune încercăm să traducem termenii pe care îi folosim la Webgrade în fiecare zi într-un limbaj înțeles și de cei mai ”atehnici” dintre noi.

 

În fiecare lună, Google realizează peste 100 de miliarde de căutări, iar fiecare companie își dorește ca website-ul său să fie printre primele rezultate afișate. Te-ai aștepta ca, o dată publicat online, website-ul tău să devină atracția magnetică a tuturor clienților de calitate, însă de cele mai multe ori nu îl găsești nici pe prima pagină a rezultatelor. Pentru a scoate afacerea ta în fața celorlalte milioane de alternative online, ai nevoie de o strategie de creștere a poziției site-ului tău în lista de rezultate de pe motoarele de căutare.  Și pentru asta există SEO.

 

SEO = search engine optimization

Pentru orice afacere care vrea să se promoveze cu succes în online, optimizarea motoarelor de căutare a devenit obligatorie atunci când tot mai multe companii au început să înțeleagă că prezența lor pe internet este necesară pentru a avea succes. În zilele noastre, consumatorii au ajuns să se informeze exclusiv de pe internet și să apeleze la Google non-stop pentru orice tip de serviciu sau produs. De aceea, o companie trebuie să se asigure că atunci când un client caută produsele sau serviciile pe care aceasta le-ar putea oferi, website-ul său să fie prezent în primele rezultate ale căutării. O prezență bună pe Google înseamnă mai mulți vizitatori pe site, iar mai mulți vizitatori înseamnă mai multe oportunități de vânzare.

 

SEO = perfecționare continuă

SEO este un termen dificil de explicat, pentru că este o țintă în continuă schimbare și este de foarte multe ori neînțeles și foarte volatil. Când crezi că în sfârșit ai preluat controlul, apar schimbări în algoritmul Google de căutare și trebuie să iei totul de la început. Însă dacă înțelegi principiile care stau la baza unei strategii SEO și știi cum să le adaptezi nevoilor companiei tale,  îți poți poziționa website-ul exact acolo unde ți-l dorești: în fața potențialilor tăi clienți. Mai ales că promovarea prin strategii SEO este mult mai puțin costisitoare decât orice altă formă de publicitate și te ajută să comunici exact către oamenii care pot deveni clienții tăi.

Optimizarea s-ar putea traduce cu încercarea constantă de perfecționare a website-ului tău. De la modul în care se afișează informațiile în pagină până la cuvintele pe care le folosești în descrieri și articole, SEO este un proces deopotrivă tehnic și creativ și trebuie realizat constant. O strategie bună de conținut, cuvinte cheie bine alese sau link-uri către platforme externe de socializare și informare, toate contribuie la îmbunătățirea prezenței tale online și trebuie abordate cu multă atenție la detalii pentru a crește credibilitatea site-ului tău ca furnizor de conținut de calitate în fața algoritmilor de căutare Google.

Strategiile SEO nu sunt dificil de implementat, însă trebuie susținute prin foarte multe tactici, realizate atât ”în interiorul” site-ului, prin titluri și descrieri bine alese, prin imagini denumite corect și o structură de link-uri și adrese optimizată, cât și în exteriorul lui, prin diseminarea informației de pe site pe alte platforme sau campanii de creștere a traficului.

 

La Webgrade, fiecare website pe care îl realizăm vine din start cu o optimizare SEO în interior și cu un pachet de sfaturi și idei de promovare. Dacă ai și tu nevoie de suport pe acest plan, dă-ne un semn și sigur putem găsi soluții originale pentru proiectul tău.

Share: Facebook, Twitter, Google Plus