Ce ne-au învățat statisticile despre consumatori

Telefoanele smartphone au schimbat nu doar modul în care trăim, ci și așteptările pe care le avem de la branduri. Într-o perioadă în care avem totul doar la o aruncătură de… click, informațiile pe care le accesăm ne-au transformat pe toți în consumatori full-time. Cu puterea lui SEO, brandurile au reușit să intre în rezultatele celor mai dese căutări ale noastre, fie că sunt despre vacanțe sau despre ce mai putem găti pentru cină.

Deși mai e un pic până ne încheiem socotelile cu 2016, încă avem multe de învățat de la anul care aproape a trecut. Pentru că 2017 se anunță a fi un an al comunicării mobile, aruncăm o privire la statisticile care ne indică unde ar trebui să ne concentrăm eforturile ca să-i prindem pe consumatori aproape de brandurile noastre.

 

Consumatorii evaluează pe loc deciziile de cumpărare

Multitudinea de variațiuni ale acelorași produse ne pun deseori în dificultate atunci când avem de ales un produs pe care să îl punem în coș. De aceea, 82% dintre utilizatorii de smartphone își folosesc telefoanele în magazinele online atunci când iau o decizie de cumpărare. Practic, 8 oameni din 10 fac pe loc o verificare online pentru a afla mai multe despre produsele pe care le văd în magazinele offline. De aceea, brandurile ar trebui să facă eforturi ca produsele pe care le comercializează să fie suficient de documentate în online prin prezentări, comentarii și review-uri.

 

Problemele neașteptate își găsesc rezolvările într-o secundă

62% dintre consumatorii care dețin un smartphone iau măsuri imediat după ce s-au ciocnit cu o problemă neașteptată sau cu o responsabilitate nouă. O problemă de sănătate poate fi diagnosticată rapid pe internet (atenție: nu recomandăm), iar o aniversare uitată poate fi rezolvată printr-o comandă online la o florărie cu livrare rapidă. Dacă ai un magazin online, asigură-te că interfața este ușor de utilizat și pe telefoanele mobile. Utilizează Google Trends ca să identifici care sunt căutările pe care oamenii le fac de pe telefonul mobil și încearcă să creezi conținut de marketing care să răspundă celor mai răspândite întrebări.

 

Cele mai mari proiecte sunt planificate pe telefonul mobil                

Telefoanele smartphone au transformat toate momentele ”moarte” în oportunități de informare. Călătoriile cu metroul de acasă spre serviciu sunt acum utilizate pentru a găsi noi destinații de vacanță, noi locuri de muncă sau idei pentru redecorarea apartamentului. 90% dintre utilizatorii de smartphone folosesc device-urile în astfel de momente nu doar pentru combaterea plictiselii, ci și pentru a face progrese într-un proces cu mai multe etape.

 

Momentele de rutină devin momente de experimentare

Device-urile mobile permit consumatorilor să găsească idei noi exact atunci când au nevoie de inspirație. Sătul de același nod de cravată? Intri pe YouTube și dai search: Different ways to make a tie knot (metode diferite de a face un nod de cravată). Sătul de aceeași rețetă de paste? Intri pe Google și dai search: Rețete de paste. 9 din 10 oameni care dețin un smartphone își folosesc device-ul pentru a căuta idei atunci când trebuie să îndeplinească un task. Astfel de momente trebuie transformate de către branduri în oportunități de dezvoltare a relațiilor cu consumatorii. Oferind informații și conținut relevant fără o intenție de vânzare a unui produs sau serviciu ajută la construirea preferințelor de brand, ce pot fi foarte importante mai târziu, în momentele de cumpărare.

 

Telefoanele de tip smartphone au schimbat nu doar modul de viață și de informare ale consumatorilor, ci și modurile în care brandurile trebuie să acționeze. Datele despre consumatori sunt neprețuite, pentru că te ajută să găsești pârghiile prin care poți construi relații și dezvolta preferințe. Caută în datele relevante despre industria ta insight-uri despre nevoile consumatorilor, fie că sunt legate de nevoia de inspirație, nevoia de informare sau de achiziție rapidă.

La Webgrade insistăm mereu asupra interfețelor prietenoase cu device-urile mobile. Fiecare brand trebuie să fie acolo unde sunt consumatorii lui, iar mobile-ul devine în 2017 un portal pe care nimeni nu îl mai poate evita.

#UPGRADEPROMOTION este ceea ce numim noi ”sarea în bucate”.  Pentru că muncim mult pentru fiecare proiect și dăm ce avem mai bun din agenție (adică experiența și creativitatea noastră), strategiile de promovare în online au devenit pentru noi tușa finală pe care trebuie să o dăm fiecărui website. Căci fără promovare, oricât de bine ar fi realizat site-ul, ar risca să rămână doar într-o pagină uitată de Google.

 

 

 

Share: Facebook, Twitter, Google Plus