Un ghid despre Facebook ads pentru cei cu bugete mici

#UPGRADEPROMOTION este ceea ce numim noi ”sarea în bucate”.  Pentru că muncim mult pentru fiecare proiect și dăm ce avem mai bun din agenție (adică experiența și creativitatea noastră), strategiile de promovare în online au devenit pentru noi tușa finală pe care trebuie să o dăm fiecărui website. Căci fără promovare, oricât de bine ar fi realizat site-ul, ar risca să rămână doar într-o pagină uitată de Google.

 

Când vine vorba despre promovare, știm cu toții că este absolut necesară, dar și că este și foarte scumpă. Publicitatea tradițională nu este deloc accesibilă pentru o companie mică sau o afacere de familie, costurile de producție ale unor reclame pentru TV împreună cu cele de difuzare sunt de cele mai multe ori mai mari decât profitul anual pe care îl poate face o companie mică. Dacă ai o afacere aflată la început de drum, știi foarte bine că bugetele tale de promovare nu pot face față costurilor legate de publicitatea pe canalele clasice. Soluția ta devine astfel internetul și rețelele de socializare.

Deși publicitatea online este probabil cea mai ieftină formă de promovare cunoscută la moment, multe companii ezită să înceapă o campanie pe Facebook din cauza faptului că mulți sunt încă debusolați de ce poate face o pagină de Facebook pentru ei. Marele avantaj al acestui tip de promovare este că, oricât de cât de mic este bugetul tău de marketing, fiecare bănuț investit cu cap în online este utilizat cu cea mai mare eficiență. Cum așa? Stai să vezi.

Diferența între o reclamă pusă pe Facebook și una plasată pe un afiș la o intersecție este că ai control constant, 24/7, asupra modului în care arată reclama ta, în care este prezentată, asupra oamenilor care o vor vedea, asupra bugetului pe care alegi să îl investești, asupra timpului de afișare. Dacă un afiș odată plătit să apară la o intersecție nu mai poate fi mutat, schimbat sau anulat, o reclamă pe Facebook poate fi îmbunătățită continuu în funcție de rezultatele pe care le vezi în timp real. Mai exact, tu ești în control asupra tuturor elementelor: poți stabili publicul care îți va vedea reclama, poți alege să reduci sau să crești bugetul de promovare, poți alege să oprești difuzarea reclamei fără a pierde niciun ban. Iar diferențele de costuri sunt uriașe.

 

Cum beneficiezi de costurile mici de pe Facebook?

 O reclamă pe Facebook poate fi pornită de la un buget minim de 2 lei pe zi. Dacă știi să setezi audiența corect, poți să targetezi doar oamenii care au cele mai multe șanse de a deveni clienții tăi. Cu 2 lei pe zi, poți să aduni între 4 și 20 de oameni care să reacționeze la reclama ta și între 100-500 oameni care să vizualizeze reclama. Ca să te asiguri că bugetele tale îți oferă maximul de rezultate, trebuie să înțelegi cum funcționează mecanismele de Facebook Ads.

Facebook Ads

  • Setarea modului în care este taxată reclama ta

Facebook îți oferă posibilitatea de a alege dacă vrei să îi oferi reclamei tale un buget total de X lei, care să fie folosit pe parcursul a Y zile, sau dacă vrei să setezi un buget X pentru fiecare zi în parte. De asemenea, poți alege, în funcție de scopul reclamei tale, să fii taxat per click, per like sau per mia de vizualizări. Este important să ai un obiectiv clar pentru campania ta de promovare, ca să știi cum să îți setezi reclamele și să optimizezi cheltuielile.

  • Targetarea audienței pe criterii bine definite

Avantajul reclamelor pe Facebook este că poți defini cât mai exact publicul pe care îl targetezi. Dacă ai un magazin online care vinde produse pentru copii, poți targeta exact femeile ale căror interese sunt site-urile de parenting, magazinele pentru copii, blogurile de gătit sau cele despre familie. Dacă vrei să limitezi și mai mult zona de afișare, o poți face și pe criterii demografice, pe vârste sau pe acțiuni concrete.

  • Folosirea unor tipuri diverse de conținut

Pe Facebook, poți promova aproape orice. Fie că e vorba de un simplu call-to-action, fie că promovezi o imagine, un video sau un website. Cu cât ai o strategie de conținut mai diversă, cu atât poți identifica mai bine ce tipuri de postări sunt pe placul potențialilor tăi clienți. Poți testa mai multe tipuri de reclame din aceeași campanie și să investești un buget consolidat doar în ad-ul care îți servește cel mai bine scopului. Cu un pic de creativitate și originalitate, companiile care nu pot concura cu bugetele de publicitate ale marilor branduri pot folosi pârghiile conținutului și ale informației cu care să atragă tot mai mulți vizitatori pe pagina și pe website-ul lor.

Printre cele 8.4 milioane de români care au cont pe Facebook, poți să fii sigur că vei reuși să targetezi printr-o campanie de promovare cu buget mic cel puțin o parte din audiența ta. Conform rapoartelor Nanigans, România încă are printre cele mai mici costuri de plasare a publicității în online. Ar fi păcat să nu profităm de acest avantaj, până nu se prind și alții și cresc prețurile. Iar dacă crezi că ai nevoie de suport pentru a implementa campanii de Facebook Ads eficiente, nu ezita să ne dai un e-mail.

 

Share: Facebook, Twitter, Google Plus